tisdag 23 oktober 2007

Våren 1996 blev en ganska aktiv tid med mycket spel. Testade och jammade med min kompis Karin som spelade synt.
Jag har en notering: ”Tänkte tidigare ikväll återigen att jag 'inte ville tänka' och att det var bra att blåsa, att spela för då tänker jag inget.” Jag skissade på ganska fantasifulla låttexter och har kommenterat det: ”Tänker att jag nog kan ha möjlighet att komma fram med min 'busiga del' just inom musiken, och kanske genom låttexter.”
Mina tre didgeridooer fick namnen: G-Didg ”Geten”, E-didg ”Molle”, b-didg ”Beta”. Men jag har inte använt namnen i någon större utsträckning. Jag hade funderingar på att måla/dekorera didgeridooerna, med det blev aldrig av. Idag är jag tacksam för det och sätter värde på de ursprungliga dekorationerna.

(Efter det här inlägget dröjer det troligen en tid innan jag kommer med något mer men - håll ut – jag ska skriva mera.)

Inga kommentarer: