fredag 14 september 2007

1995-03-26: ”Andra dagen på Raymonds didgeridookurs. Jag får till andningen bättre även om det inte lyckas alla gånger minsann. Det är mysigt när det fungerar. Jag hittade ett instrument som jag fastnade för och det hade tonen E, vilket också stod för lejonets tecken. Den var behaglig och jag fick köpa den. I kursen ingick egentligen de med tonen Ciss. Ray hade en apparat så man kunde se vilken ton man spelade. Jag hörde på ett mysigt band där en amerikansk kvinna spelade och ena sidan var i E. Gwen Jones, Voice of the Earth, Songs of the Aboriginal Horn, Raindreaming Productions, 1991. Helmysigt var det att spela till det. Hon liksom ropade och gjorde ljud samtidigt med grundtonen. Jag fick låna bandet av Ray. Så det är bara att öva på att hålla en lång ton. På kvällen funderade jag över hur det skulle vara med en didgeridoo tillverkad av en, det doftar ju så gott. Ray hade en didgeridoo i masurbjörk men någon annan lade rabarber på den tyvärr. Så ska jag sy ett vadderat fodral till didgeridoon.”

Inga kommentarer: