onsdag 12 september 2007

1995-03-26: ”Drömde att jag var vid en liten järnvägsstation. Det verkade som jag hade sällskap med någon annan, men den personen kom körande för sent. Tåget åkte. Men sen kom ett annat tåg in på stationen. Jag visste inte om det gick att åka med det tåget. Det skulle den andra personen kanske hinna med. Rörigt, det verkade som om jag snarkade ljudligt när jag vaknade.”

Men innan jag nu fortsätter att berätta om didgeridookursen, vill jag här inflika information hämtad från Internet september 2007.
På Forum för amatörradio, enligt länken Http://www.ham.se/presentationer/3720-gday-alla-ni-svenska-amatoerer.html kan följande läsas:
”2005-12-03, 09:43 G'day alla ni Svenska Amatörer Ja just det. Jag kan Svenska, trots att jag är en äkta Australier. Jag bodde i Göteborg och Borås från 1986 till 1999. Nu är jag i Maryborough, Queensland, Australien. Jag är pensionerad Radio tekniker äfter 45år med reperation av hf, vhf och uhf fast och mobil radio apparat. När man jobba med sådant, har man inte så mycket lust att syssla med det samma i sin fritid. Därför fick jag min Radiocertifikat för bara ett år sen. Jag är aktiv på 80, 40, 20, 15 och 10m samt 2m och 70cm. Utrustningen inkludera 2st. Kenwood TS 520 S, Icom IC 730, Icom IC 2410 H, Ex militär GRC 106, 27mhz cb och uhf cb, diversa Mottagare, och ett hel rum fullpakat med delar, testapparater,antenner odl. Och sen har vi datorn. Jag har EchoLink och Skype "Raystock". Just nu är jag fullt uptagit med att översätta GSAs 8s8bt sajt till Engelska Hör av er, till och med om ni bara vill snacka en stund. 73 de vk4tpt Ray Stockdale”

Inga kommentarer: